Continuamos coa
análise pormenorizada do
anteproxecto de reforma do Regulamento xeral de circulación presentado pola
DXT. Hoxe ocuparémonos de outros dous aspectos, en concreto dous artigos deste
texto que consideramos un “grave ataque” ós principios que falazmente se
expoñen no seu Preámbulo, como xa temos comentado. Se trata,
concretamente dos artigos 55 e 175, imos a por eles:
Este primeiro artigo 55 semella agochar escuras
intencións a parte de lle dar unha patada na boca a un dos Dereitos
fundamentais que promulga a nosa Carta magna. Tal artigo pretende establece-lo
seguinte:
“Usos excepcionales de la vía. Se entiende por uso excepcional toda
utilización de las vías objeto de legislación sobre tráfico, circulación de
vehículos a motor y seguridad vial que implique, según la naturaleza del evento
o de la actividad, ya sea deportivo, de ocio, cultural, tradicional,
religioso o de otra índole, el uso exclusivo o parcial de la vía por sus
participantes y organizadores que impida el uso ordinario de ésta.
Tendrán en todo caso esta consideración las pruebas
deportivas y las marchas ciclo-turistas”.
Nun segundo punto, o citado artigo pretende
establecer, para a súa realización, a obtención obrigatoria dunha licenza
administrativa.
Este precepto deixa claro que o intelecto lexislativo
da DXT non acada moito máis aló da pura e simple recadación por calquera vía.
Afirmamos isto por varios motivos:
-
É de
esperar que a citada licenza vaia acompañada
dunha taxa que grave ese “uso exclusivo”. Isto é afán de recadación.
-
Si
ben as marchas ciclo-deportivas xa se ven obrigadas a obter dita licenza a día
de hoxe, a inclusión de tal elenco de
actividades (léase deportivas, ociosas, culturais…) incluíndo unha cláusula
de peche aberta como “de otra índole”, estende este afán de recadación a todo
tipo de eventos que requiran da utilización dunha vía pública.
-
Agora
o máis grave. A inclusión da citada cláusula de peche, “de otra índole”, revela
a flagrante ignorancia por parte do lexislador do artigo 21 da Constitución, pretendendo roubar ós cidadás o libre
exercicio do seu lexítimo dereito de manifestación. É por iso que, ó marxe de
outras consideracións lexislativas, o apartado primeiro deste artigo 55 é INCONSTITUCIONAL, o que é o
mesmo que dicir que á DXT todo lle vale para coarta-los dereitos dos cidadáns,
vaian ou non en bicicleta.
Qué significa este artigo na práctica? Moitos de
nos acudimos o pasado Xaneiro á marcha na honra de Cristobal Hermida, “presuntamente
asasinado” en Ponteareas o 3/01/2013 por un camioneiro. Dita marcha congregou
preto dun milleiro de ciclistas de toda índole no lugar do accidente para
amosa-la súa dor pola perda dun amigo, así como un clamor contra unha normativa
permisiva que desatende claramente o elevadísimo numero de ciclistas falecidos
nas nosas estradas.
Con este precepto en vigor, ó marxe da súa
flagrante inconstitucionalidade, dita marcha non se podería ter levado a cabo e
os compañeiros do Clube Ciclista Bueu terían dependido da “caprichosa” e
preceptiva decisión administrativa para poder honrar a lembranza do seu
Presidente.
INTOLERABLE!.
Pasemos agora ó segundo punto que nos ocupa hoxe,
que pasa por ser unha mostra máis de que o ciclista na estrada estorba e xenera
desconfianza a un lexislador que pretende facerse pasar polo seu adalid e defensor.
Imos por partes:
O artigo 9 da Lei de tráfico establece para todos os condutores: “Los usuarios de las vías están obligados a
comportarse de forma que no entorpezcan indebidamente la circulación, ni causen
peligro, perjuicios o molestias innecesarias a las personas y daños a los
bienes”. Como a Lei non
exclúe ó ciclista do termo “conductor”, nin para o bo nin para o malo, nin na
saúde nin na enfermidade e ata que a morte… O dito, como a Lei non exclúe ó
ciclista do termo “conductor” neste artigo 9 se establecen estas obrigas tamén para
este colectivo. Logo, por qué o proposto artigo 175 ven a recalcar que:
“Los usuarios de la bicicleta (perdón
señores da DXT: CONDUTORES DE BICICLETAS, se non
lles importa) deberán cumplir las normas
generales de circulación, y adoptar las medidas necesarias para garantizar la
convivencia y la seguridad en la vía con el resto de vehículos y,
especialmente, con los peatones”.
Este artigo é unha ofensa gratuíta, un toque de
atención a aqueles que “estorban” ós que teñen “máis dereitos” na vía, unha
falta de respecto (a quen obviamente non leu a Lei) e un ataque á dignidade de quen
trata de “criminalizar” a todo un colectivo.
Dende a ASCIGA e en nome, se nolo permitides, de
todos os CONDUTORES de bicicletas da
nosa terra, queremos esixi-la retirada inmediata deste precepto, non só do
articulado, senón de toda discusión parlamentaria, e isto polos seguintes
motivos:
-
Primeiramente,
e como se dixo, as obrigas que establece están recollidas no artigo 9 da Lei,
unha norma superior, polo que a súa reiteración, a parte de innecesaria, é nula
e inclusive ilegal en todo o que poida engadir de novo.
-
Por
outra banda, e non menos importante, supón un claro ataque á dignidade de todo
un colectivo que pasa por ser o máis feble na estrada. Qué significa para un
ciclista “asegurala convivencia”? que ó ser atropelado procure deixar a menor
cantidade posible de sangue no paragolpes do vehículo para que non haxa que
limpalo?
Como vemos estas son dúas mostras máis do que o
Preámbulo do anteproxecto da DXT chama “priorización” no uso da bicicleta.
Unha aperta a todos e coidádevos aí fora, que a
DXT non o vai facer por vós e como ben ten dito nalgunha campaña: “non poden conducir por eles”!
No hay comentarios:
Publicar un comentario